W ramach tej usługi przejmujemy odpowiedzialność za funkcjonowanie urządzeń powierzonych naszej opiece. Największy nacisk kładziemy na bezpieczeństwo serwerów, rozumiane zarówno jako zabezpieczenie przed dostępem osób niepowołanych z Internetu bądź z wnętrza sieci lokalnej, jak i zapewnienie ciągłości działania. Systemy są poddane ciągłemu monitoringowi, aktualizowane, backupowane. Usługi klastrowe zapewniają dostępność systemu także w przypadku awarii jakiegoś elementu infrastruktury.
Obsługujemy zarówno serwery, fizycznie uruchomione w infrastrukturze Klienta, jak i wirtualne serwery, działające w naszej chmurze prywatnej.
Przy każdej usłudze tego typu staramy się maksymalnie dopasować ją do oczekiwań naszych Klientów. W efekcie przeprowadzenia szczegółowej analizy potrzeb i wspólnego z Klientami opracowania sposobów ich zaspokojenia, w ramach opieki nad serwerami świadczymy wiele unikalnych usług dedykowanych, zaspokajających specyficzne potrzeby naszych Klientów.
Obsługujemy serwery, pracujące pod kontrolą różnych systemów operacyjnych. Preferujemy systemy Open Source, ale nasze doświadczenie obejmuje oczywiście systemy z rodziny Windows.
Koszt obsługi serwera liczony jest już od 500 złotych netto miesięcznie. Opłata ta obejmuje m. in. następujące prace:
- Aktualizowanie na bieżąco, nie rzadziej jednak niż jeden raz na dzień roboczy, systemu operacyjnego serwera
- Analizę logów poaktualizacyjnych i rozwiązanie ewentualnych problemów
- Utrzymanie zgodności zegara systemowego z czasem urzędowym.
- Monitoring 7 dni w tygodniu i 24 godziny na dobę żywotnych parametrów systemu operacyjnego (obciążenia procesora, wykorzystania pamięci operacyjnej, ilości wolnego miejsca na pamięciach masowych, integralności najważniejszych plików systemowych, dostępności serwera w protokole TCP/IP, dostępności obsługiwanych aplikacji w protokole TCP/IP, obciążenia interfejsów sieciowych systemu i t. d.)
- Umożliwienie zdalnego dostępu administracyjnego do systemu operacyjnego tylko osobom upoważnionym
- Comiesięczny restart serwerów w godzinach ustalonych z Klientem i analiza logów pod kątem prawidłowej pracy sytemu
- Doradztwo w zakresie konfiguracji sprzętu i oprogramowania serwerów
- Zapewnienie, w godzinach 7:00-18:00 w dni robocze telefonicznego help-desku online
- Zapewnienie w godzinach innych niż wymienione powyżej kontaktu poprzez pocztę elektroniczną, a w sytuacjach awaryjnych także kontaktu telefonicznego
- Udzielanie Klientowi wyczerpujących informacji dotyczących obsługi i funkcjonowania serwerów
- Prowadzenie rzetelnej i pełnej dokumentacji obsługi serwerów i umożliwienie Klientowi dostępu do niej na każde żądanie
- Informowanie Klienta o konieczności zmiany konfiguracji serwerów
Za inne prace Klient płaci według stawki od 60 złotych za każde rozpoczęte pół godziny pracy. Jeżeli po wykonaniu zadania trwale zmieni się funkcjonalność serwera, to jego utrzymanie w ruchu obejmuje nową funkcjonalność bez zwiększania miesięcznych opłat administracyjnych.
Na serwerach powierzonych naszej opiece uruchomione są między innymi następujące aplikacje:
- systemy ERP
- systemy pracy grupowej
- serwery WWW
- serwery poczty elektronicznej
- zabezpieczenia antywirusowe
- zabezpieczenia antyspamowe
- systemy typu CRM
- usługi katalogowe (LDAP/Active Directory)
- systemy B2B
- systemy VoIP
- komunikatory internetowe
- systemy zarządzające zasobami IT
- systemy bezpiecznego styku sieci korporacyjnej z Internetem
- systemy bezpiecznego dostępu do sieci korporacyjnej
- i wiele innych
Ważnym elementem, pozwalającym zwiększyć bezpieczeństwo i umożliwić optymalne wykorzystanie posiadanych zasobów, jest wirtualizacja zasobów. Więcej informacji na ten temat znajdą Państwo na podstronie wirtualizacja zasobów.