Sprawnie funkcjonująca poczta elektroniczna to obecnie często najważniejsze narzędzie komunikacji – i to nie tylko wewnątrz organizacji, ale również pomiędzy firmą a jej partnerami handlowymi, klientami czy dostawcami.

Jak powinien wyglądać idealny system poczty elektronicznej? Z pewnością powinien działać błyskawicznie i niezawodnie. Powinien umożliwiać zakładanie dowolnej ilości kont pocztowych oraz wysyłanie i odbieranie takich przesyłek, na jakie pozwala polityka mojej firmy, a nie ograniczenia providera internetowego. No i oczywiście – żadnych wirusów ani niechcianych listów. Aha, i jeszcze jedna oczywistość: powinien być tani – najlepiej dostać jak najwięcej za jak najmniejszą kwotę.

Jak wyglądają wdrażane i obsługiwane przez nas systemy poczty elektronicznej? Spełniają z nawiązką wszystkie cechy, które wymieniliśmy powyżej. Chcieliby Państwo więcej? Jesteśmy w stanie sprostać każdej (chyba? :-)) potrzebie. Nasi specjaliści projektowali, wdrażali i opiekowali się systemami poczty elektronicznej, obsługującymi tysiące użytkowników i kilkadziesiąt serwerów w wielu lokalizacjach, także poza granicami Polski. Oferujemy Państwu określenie kształtu systemu, który najlepiej wspomagałby Państwa biznes, dokonanie jego wdrożenia oraz utrzymanie go w ruchu. Wszystko to sprawnie, profesjonalnie i za rozsądną cenę.

Oferujemy trzy różne warianty usługi poczty elektronicznej.

1. Usługa Cirrus POP3 – najlepszy wybór jeżeli nie chcemy ponosić wysokich kosztów utrzymania poczty. Zakres usługi obejmuje:

  • dostęp do skrzynek pocztowych na serwerze naszej firmy w standardzie POP3
  • skanowanie wiadomości antywirusowo i antyspamowo
  • przechowywanie wiadomości na serwerze jedynie do czasu ich odebrania, bez archiwizacji
  • dostęp do skrzynek pocztowych dostęp zarówno za pomocą powszechnie dostępnych aplikacji poczty elektronicznej, jak i przez interfejs WWW
  • dostęp do interfejsu administracyjnego, w którym można samemu zarządzać kontami pocztowymi.
  • możliwość kontaktu z naszym helpdeskiem w dni robocze godzinach od 06:00 do 18:00 za pośrednictwem poczty elektronicznej, a w sytuacjach pilnych także możliwość kontaktu telefonicznego z naszymi administratorami
  • możliwość zlecania wszystkich potrzebnych czynności administracyjnych dotyczących obsługi systemu poczty naszym administratorom. Czynności te rozliczamy według stawki 50 zł netto za każde rozpoczęte pół godziny pracy administratora.
  • koszt usługi to 3 zł netto za każde konto pocztowe miesięcznie, rozliczane według liczby kont na koniec miesiąca
  • usługa jest fakturowana z dołu za każdy miesiąc

2. Usługa Cirrus IMAP – łączy w sobie atrakcyjną cenę z podwyższonym bezpieczeństwem danych. W ramach usługi proponujemy:

  • dostęp do skrzynek pocztowych na serwerze naszej firmy w standardzie IMAP
  • skanowanie wiadomości antywirusowo i antyspamowo
  • przechowywanie wiadomości na serwerze przez cały czas wraz z archiwizacją
  • dostęp do skrzynek pocztowych zarówno za pomocą powszechnie dostępnych aplikacji poczty elektronicznej, jak i przez interfejs WWW
  • dostęp do interfejsu administracyjnego, w którym można zarządzać samemu kontami pocztowymi
  • możliwość kontaktu z naszym helpdeskiem w dni robocze godzinach od 06:00 do 18:00 za pośrednictwem poczty elektronicznej, a w sytuacjach pilnych także możliwość kontaktu telefonicznego z naszymi administratorami
  • możliwość zlecania wszystkich potrzebnych czynności administracyjnych dotyczących obsługi systemu poczty naszym administratorom. Czynności te rozliczamy według stawki 50 zł netto za każde rozpoczęte pół godziny pracy administratora.
  • koszt usługi to 1 zł netto za każdy 1 GB danych we wszystkich skrzynkach pocztowych miesięcznie, rozliczany według pojemności faktycznej skrzynek na koniec miesiąca.
  • usługa fakturowana jest z dołu za każdy miesiąc.

3. Usługa Cirrus Serwer Pocztowy – wskazana dla dużych Klientów z dużą ilością kont pocztowych.
Zakres usługi:

  • skanowanie wiadomości antywirusowo i antyspamowo
  • przechowywanie wiadomości na serwerze przez cały czas wraz z archiwizacją
  • dostęp do skrzynek pocztowych zarówno za pomocą powszechnie dostępnych aplikacji poczty elektronicznej, jak i przez interfejs WWW
  • dostęp do interfejsu administracyjnego, w którym można zarządzać samemu kontami pocztowymi
  • możliwość kontaktu z naszym helpdeskiem w dni robocze godzinach od 06:00 do 18:00 za pośrednictwem poczty elektronicznej, a w sytuacjach pilnych także możliwość kontaktu telefonicznego z naszymi administratorami
  • możliwość zlecania wszystkich potrzebnych czynności administracyjnych dotyczących obsługi systemu poczty naszym administratorom. Czynności te rozliczamy według stawki 50 zł netto za każde rozpoczęte pół godziny pracy administratora.
  • usługa fakturowana jest z dołu za każdy miesiąc.
  • koszt usługi składa się z dwóch opłat:

1. Pierwsza to koszt utrzymania serwera – usługę możemy uruchomić na dowolnym serwerze należącym do naszego Klienta, wtedy ten koszt można pominąć. W przypadku zastosowania rozwiązania kompleksowego obejmującego uruchomienie usługi na naszym serwerze – wtedy koszt utrzymania podstawowego serwera wraz z miejscem na backup będzie wynosił ok. 460 zł netto miesięcznie (korzystamy z fizycznych  serwerów OVH). W przypadku dużych instalacji cena ta może być wyższa, gdyby okazało się, że potrzeba bardziej wydajnej platformy sprzętowej.

2. Druga opłata to koszt od 500 zł netto miesięcznie – jest to koszt usług Cirrusa realizowanych na w/w dedykowanym serwerze pocztowym. Zakres prac jest następujący:

  • Aktualizowanie na bieżąco, nie rzadziej jednak niż jeden raz na dzień roboczy, systemu operacyjnego serwera
  • Analizę logów poaktualizacyjnych i rozwiązanie ewentualnych problemów
  • Utrzymanie zgodności zegara systemowego z czasem urzędowym z dokładnością do 1 sekundy
  • Monitoring 7 dni w tygodniu i 24 godziny na dobę żywotnych parametrów systemu operacyjnego (obciążenia procesora, wykorzystania pamięci operacyjnej, ilości wolnego miejsca na pamięciach masowych, integralności najważniejszych plików systemowych, dostępności serwera w protokole TCP/IP, dostępności obsługiwanych aplikacji w protokole TCP/IP, obciążenia interfejsów sieciowych systemu)
  • Umożliwienie zdalnego dostępu administracyjnego do systemu operacyjnego tylko osobom upoważnionym
  • Cotygodniowy restart serwera w godzinach ustalonych z Klientem i analiza logów pod kątem prawidłowej pracy sytemu
  • Doradztwo w zakresie konfiguracji sprzętu i oprogramowania serwerów
  • Zapewnienie, w godzinach 6:00-18:00 w dni robocze telefonicznego help-desku on-line
  • Zapewnienie w godzinach innych niż wymienione powyżej kontaktu poprzez pocztę elektroniczną, a w sytuacjach awaryjnych także kontaktu telefonicznego
  • Udzielanie Klientowi wyczerpujących informacji dotyczących obsługi i funkcjonowania serwerów Usługobiorcy
  • Prowadzenie rzetelnej i pełnej dokumentacji obsługi serwerów i umożliwienie Klientowi dostępu do niej na każde żądanie
  • Informowanie Klienta o konieczności zmiany konfiguracji serwerów

To co wyróżnia Cirrusa w podejściu do poczty firmowej to duża elastyczność zastosowanych rozwiązań. Dokonany wybór jednej z powyższych opcji nie musi być ostateczny, w każdej chwili możemy zamienić usługę na inną lub dostosować ją do bieżących potrzeb. Nasi pracownicy przeanalizują przedstawione potrzeby i doradzą wybór właściwego rozwiązania, które może się zmieniać wraz ze zmianami zachodzącymi w organizacji. Co więcej – do każdego zlecenia podchodzimy indywidualnie, więc jeśli żadna z przedstawionych opcji nie wydaje się dla Państwa optymalna – koniecznie skontaktujcie się Państwo z nami!