Jesteśmy jedyną firmą w Polsce tak zaangażowaną w programy partnerskie z wiodącymi firmami o zasięgu globalnym, oferującymi komercyjne rozwiązania dla biznesu w oparciu o świat Open Source.

Nasza firma świadczy komercyjne wsparcie dla systemów (Debian, Ubuntu, Red Hat, SuSE) i aplikacji Open Source. Miesięczny koszt utrzymania w ruchu serwera aplikacji to 400 PLN. Koszt godziny pracy specjalisty przy realizacji zadań zleconych to 90 PLN.

Miło nam poinformować, że nasza firma została partnerem firmy Red Hat Inc.

Miło nam poinformować, że nasza firma została pierwszym i na razie jedynym w Polsce partnerem firmy Canonical – twórcy dystrybucji Ubuntu – w najbardziej prestiżowej kategorii Solution Provider Partner.

Miło nam poinformować, że nasza firma została partnerem firmy Novell Inc.

Co to jest Open Source?

Open Source – (dosłownie otwarte źródła) jest to odłam wolnego oprogramowania (ang. free software) – ruchu programistów i informatyków zaangażowanych w działania na rzecz swobodnego dostępu do oprogramowania przez ogół użytkowników. Ruch ten proponuje nazwęopen source software jako alternatywną dla free software.

Skąd wziął się Free Software i Open Source?

Nazwa free software pochodzi z lat 80., gdy dostępny wcześniej wraz z otwartymi źródłami system Unix został skomercjalizowany przez AT&T, co spowodowało odcięcie dostępu do kodu oraz jego swobodnego rozwoju.

Przeciwstawił się temu Richard M. Stallman z MIT (Massachusetts Institute of Technology), który zapoczątkował ruch na rzecz tworzenia „wolnego” oprogramowania pod nazwą GNU (GNU’s Not UNIX). Był on także założycielem organizacji Free Software Foundation (FSF). Zasadniczą cechą wolnego oprogramowania jest możliwość jego dalszego rozpowszechniania i modyfikacji oraz pełna dostępność jego kodu źródłowego.

Natomiast nazwa open source powstała w 1998 r. wraz z rozpowszechnieniem przez Netscape Communications Corporation kodu źródłowego przeglądarki Netscape Navigator na licencji gwarantującej każdemu prawa do dowolnego użytku, modyfikacji i redystrybucji kodu. Miało to związek z chęcią wciągnięcia dużych firm i korporacji do ruchu wolnego oprogramowania. Firmy te obawiały się powiązania z tego rodzaju oprogramowaniem. Ruch otwartego oprogramowania kładzie większy nacisk na kwestie techniczne i organizacyjne związane z wolnością kodu odsuwając na nieco dalszy plan kwestie ideologiczne. Jego założycielami i orędownikami są Eric S. Raymond i Bruce Perens.

Źródła: pl.wikipedia.org, www.gnu.org

Właśnie ze względu na charakter Open Source nasza firma jest jego gorącym zwolennikiem. Otwarte oprogramowanie gwarantuje wysoki poziom bezpieczeństwa, stabilność i możliwość w miarę łatwego przystosowania rozwiązań do potrzeb klienta, bez konieczności ponoszenia dużych kosztów na zakup oprogramowania i licencji.

Zastosowanie rozwiązań Open Source’owych w Cirrusie

Standardem jeżeli chodzi o stosowany przez nas system operacyjny jest Linux (dystrybucja Debian w wersji stabilnej).

Bazując na tym systemie uruchamiamy i zarządzamy aplikacjami zgodnymi z potrzebami naszych Klientów, między innymi:

  • serwerami pocztowymi – Postfix
  • serwerami WWW – Apache
  • serwerami DNS-owymi – Bind
  • serwerami proxy – Squid
  • usługami katalogowymi LDAP
  • stosujemy zaawansowane mechanizmy zabezpieczeń przy zastosowaniu IPTables
  • stosujemy zabezpieczenie antyspamowe – np. SpamAssassin, i antywirusowe

Wdrażamy również w sukcesem większe systemy Open Source’owe, na przykład:

  • Fax sieciowy – z sukcesem wdrożyliśmy i administrujemy systemem umożliwiającym korzystanie z udostępnionego w sieci lokalnej centralnego faksu, konwertującego faksy przychodzące do formatu .pdf. Dzięki temu systemowi może zostać całkowicie wyeliminowane korzystanie z faksów klasycznych, znajdujących się praktycznie w każdym biurze.

 

  • HelpDeskRequest Tracker, doskonały system usprawniający pracę działów wsparcia. Umożliwia centralną rejestrację wszystkich zgłoszeń ich priorytetyzację, przypisanie zgłoszenia do konkretnej osoby odpowiedzialnej za jego obsługę czy też śledzenie historii zgłoszeń. Idealnie wpisuje się w potrzeby działów IT obsługujących dużą ilość użytkowników systemów komputerowych.

 

  • System pracy grupowejeGroupWare, system umożliwiający skuteczne zarządzanie pracą zespołową. Dzięki modularnej budowie pozwala na elastyczne dopasowanie wbudowanych funkcjonalności do potrzeb organizacji. Najczęściej wykorzystywane moduły to kalendarz, zarządzanie kontaktami, CRM, klient pocztowy, zarządzanie zasobami (sale konferencyjne, samochody służbowe itp.).

 

  • System pracy grupowejZimbra Collaboration Suite, oparty o technologię Ajax z zaawansowanym interfejsem www, jest rozbudowanym systemem pracy grupowej. Zawiera klienta email, książkę adresową, współdzielony kalendarz, komunikator wiadomości tekstowych, notatnik, harmonogram zadań, aktówkę jak i możliwość tworzenia dokumentów online w funkcjonalnym edytorze i ich współdzielenia. Pakiet oferuje otwartą technologię Zimlet, która ułatwia dołączanie dowolnych wtyczek w kliencie ZCS. System zawiera również aplikację Zimbra Desktop, będącą offlinowym klientem pocztowym, umożliwiającym możliwość przeglądania poczty, przy braku dostępu do serwera pocztowego.

 

  • Wirtualizacja – Proxmox, dystrybucja Linuxa bazująca na Debianie i Ubuntu. Po jej instalacji z płyty lub pamięci USB otrzymujemy środowisko wirtualizacyjne pozwalające na uruchomienie pełnej wirtualizacji mogące „gościć” systemy operacyjne: Linux, Windows, BSD, Solaris i wiele innych z niemal pełną prędkością serwera fizycznego. Dla systemów Linuxowych możliwe jest również uruchomienie kontenerów LXC, które korzystają z jądra Proxmox-a co pozwala na ograniczenie użycia RAM-u i cykli procesora. Do sprawnego zarządzania służą: interfejs web-owy i zestaw narzędzi tekstowych oraz REST API.

  • CRMSugar CRM, Vtiger to przykłady open source’owych systemów klasy CRM posiadających polski interfejs i nadających się do wykorzystania przy zarządzaniu kontaktami z Klientami.

 

  • VoIPAsterisk, rozbudowane oprogramowanie umożliwiające transmisję głosu realizowaną za pomocą sieci komputerowych. Dzięki wykorzystaniu kart PCI posiada również możliwość fizycznego podłączenia systemu do standardowej sieci telekomunikacyjnej. Zaawansowane funkcjonalności sprawiają, że Asterisk oprócz obsługi technologii VoIP jest w stanie skutecznie zastąpić centrale telefoniczne i koordynować cały ruch telefoniczny w firmie. Oprogramowanie to umożliwia między innymi stworzenie własnego systemu powitań DISA, interaktywnych odpowiedzi IVR, a także indywidualnych skrzynek głosowych.

Na życzenie Klienta jesteśmy gotowi znaleźć i przedstawić do testowania dowolne rozwiązanie Open Source’owe, które mogłoby wspomóc funkcjonowanie firmy.